Jaroměř
Zásobování železničního areálu
Původní věžový vodojem v železniční stanici Jaroměř (v době výstavby Jaroměř-Josefov) z roku 1857 situovaný přes kolejiště naproti nádražní budově byl podle projektu Jihoseveroněmecké spojovací dráhy (k.k. priv. Süd-norddeutsche Verbindungsbahn, SNDVB) z roku 1900 nahrazen dodnes stojícím téměř 14 metrů vysokým zděným objektem. Dvě identické válcové ocelové nádrže se zavěšeným dnem o společném objemu 120 m³ jsou neseny ve výšce sedm a půl metru nad přízemím. Vystupující rohové pilíře stavby protažené až ke střeše jsou z režného zdiva, stěny přízemní části jsou omítané. Opláštění akumulačního prostoru je provedeno z hrázděného zdiva s vnějším prkenným bedněním. Objekt je zakončen sedlovou střechou.
Ve stejné době byla také vystavěna nová čerpací stanice, která dodávala potřebné množství provozní vody z řeky Labe (50.3377592N, 15.9166628E).
Národní archiv, Generální inspekce rakouských drah Vídeň 1863–1918, neinventarizováno.
Archiv Jiřího Poláka, neiventarizováno.
Jaroměř. Atlas drah. [citováno: 12. ledna 2023]. Dostupné z: https://www.atlasdrah.net/cz/kralovehradecky/?id=baza&poz=10198